BLOGG
Ta del av insikter, inspiration och nyheter om företaget, kundcase, partners och trender inom sportkommunikation.
Vad gör en idrottare attraktiv för sponsorer?
Jag sammanfattar SportPro Medias årliga rapport över världens 50 Most Marketable Athletes och reflekterar över varför inte en enda svensk ens kvalar in på Topp150.
Det enda mätvärdet du behöver hålla koll på när du ska komma igång med kommunikationsarbetet
Släpp fokus på följare och interaktioner – det här är det enda mätvärdet du behöver hålla koll på för att komma igång med ditt kommunikationsarbete!
Hur Malmö FF planerar att ta över Europa – utan att tappa sina svenska fans
Efter Malmö FFs avancemang till Europa League har klubben anammat en ny positioneringsstrateg för att särskilja sig från sina europeiska konkurrenter.
Fast i er kommunikation? Kom vidare på 60 sekunder!
Ett enkelt mindset shift som hjälper er komma loss när ni fastnat i er kommunikation.
Öka era sponsorintäkter – 3 framgångsrika försäljningsargument
De 3 effektivaste försäljningsargumenten för föreningar som vill öka era sponsorintäkter. Via Rättighetsbyråns Rights Trends Report 2024.
Svensk Innebandy skapar samhällsnytta för 3 miljarder kr – Såhär kan ni som förening eller förbund använda det i er kommunikation!
7 konkreta budskap ni som innebandyförening kan använda er av för att kommunicera ert samhällsvärde.