Fast i er kommunikation? Kom vidare på 60 sekunder!

Ett stort problem som inte bara föreningar, utan för de allra flesta verksamheter som vill komma igång med sin kommunikation står inför, är ett begränsande mindset.

Som tur är går det också att korrigera!

Ett enkelt mindset shift som kommer göra stor skillnad för er föreningskommunikation är att sluta fokusera på att producera – och istället börja dokumentera.

Och ordvalet spelar faktiskt roll! För när vi pratar om att producera innehåll, är det lätt att tänka att man behöver starta upp en massa nya projekt. Men kollar vi på sport som produkt, så skapas varje dag nya berättelser. Dramaturgi och storytelling ligger inbäddat i idrottens natur.

Börjar ni prata med människorna i er förening kommer ni snabbt märka att även ni redan sitter på en guldgruva av inspirerande berättelser. Berättelser som engagerar och skapar djupare relationer, både internt och med er externa målgrupp.

Ni behöver med andra ord inte tänkta ut något helt nytt. Börja dokumentera det ni redan gör, och fokusera på att folk ska få reda på det innan ni startar upp nya projekt.

Next
Next

Öka era sponsorintäkter – 3 framgångsrika försäljningsargument