Simon Yitbarek
(2024)
Kartläggning av personligt varumärke och innehållsplanering för padelspelaren Simon Yitbarek.
Simon Yitbarek är med sin Topp 14 ranking i Sverige en växande stjärna på padelhimlen.
För att öka sin synlighet och attraktionskraft mot en större publik av sponsorer och fans, och samtidigt stärka relationen till befintliga följare och partners, definierade vi Simons personliga varumärke och associationskraft.
OM PROJEKTET
Utdrag
Genom 4 digitala samtal och workshops utforskade vi Simons mål, historia, personlighet, värderingar, och egenskaper både på och utanför planen.
Resultatet mynnade ut i en övergripande kommunikationsplan med handfasta strategier kring hur det personliga varumärket kan översättas i bildspråk, beteenden, sponsorsamarbeten och innehåll i sociala medier.
PROCESS
Kommunikationsstrategi
Innehållsplanering för Instagram
30 anpassade inläggsidéer till Instagram
Struktur i Notion för planering, produktion och mätning av innehåll