(2024)

BIDI BADU tillverkar och säljer träningskläder inom tennis och padel. Som en mindre aktör i sin nisch ville de utforska nya strategier för ökad synlighet och kännedom hos sin målgrupp, och samtidigt stärka associationerna till sitt varumärke genom att tydligare kommunicera sin personlighet och värderingar.

Som ambassadör och samarbetspartner till BIDI BADU kontaktade Caxton Njuki mig för att utveckla och presentera ett koncept med exempel på hur BIDI BADU kan uppnå starkare aktivering och samarbete med sina befintliga ambassadörer genom sitt innehåll i sociala medier.

OM PROJEKTET

Utdrag

4 strategiska koncept skapades för att översätta BIDI BADUs värderingar och personlighet till innehåll för sociala medier.

Varje koncept innehåller riktlinjer för och exempel på budskap, tonalitet, format, bildspråk och visuella effekter (video). Koncepten säkerställer enhetlighet och struktur i kommunikationen, samtidigt som de lämnar utrymme för viss kreativ frihet.

På så sätt ges ambassadörerna utrymme att framhäva sina personliga egenskaper, samtidigt som det finns en struktur som gör kommunikationen både skalbar och i linje med BIDI BADUs identitet.

KONCEPT

“I mitt yrke är det viktigt att vara “top of mind” för potentiella sponsorer och partners. Utmaningen är att nå ut och få spridning i sociala medier. Där har Melinda verkligen överträffat mina förväntningar i att stärka mitt varumärke.”

Caxton Njuki, Caxton Sports Management
Mental coach och föreläsare

Utifrån koncepten producerade vi 10st exempelfilmer som kombinerar BIDI BADUs magiska lekfullhet med Caxtons energi och roll som mental coach åt idrottare. Dessa kan cross-publiceras i både Caxton Njukis och BIDI BADUs sociala kanaler för ökad spridning och varumärkesassociation.

Filmerna utgör även exempel på innehåll som andra ambassadörer kommer ta del av för att uppmuntras till att skapa innehåll som marknadsför BIDI BADUs produkter samtidigt som de förmedlar sin egen personlighet och värderingar.

Strategin kommer testas och implementeras under hösten 2024.

RESULTAT

LEVERANS

  • Konceptutveckling och strategisk rådgivning för aktivering av ambassadörer

  • Idégenerering, planering, genomförande och post-produktion av innehåll (video, motion graphics)

  • 10 färdigproducerade reels för Instagram

  • Strategisk guide och instruktioner på hur koncepten kan användas, återskapas och skalas upp

Behöver ni hjälp med att effektivisera och växla upp er innehållsproduktion?

Jag hjälper både företag, föreningar och elitidrottare.

Previous
Previous

Albin i Ghana

Next
Next

Albin Borg Foundation